חלונית פייסבוק חלונית טויטר חלונית יוטיוב  02-5333585
 
       
 
חלונית - טכנולוגיה בחלונות
דף הבית > מאמרים > מהם חלונות פולימריים
מהם חלונות פולימריים

חלונות פולימריים-חלונות מבודדים

כאשר אנו ניגשים לבניית בית אחד הדברים החשובים הוא תכנון הבידוד התרמי והאקוסטי של הבית, כאשר הבידוד התרמי הוא בחשיבות עליונה.
כדי לחסוך באנרגיה אנו שואפים לבודד את טמפרטורת המבנה משינויי הטמפרטורה שמחוץ למבנה. יש לתת את הדעת על בידוד תרמי של כל מעטפת המבנה.                                

לבידוד הקירות והגג אכן נוהגים להתייחס בכובד ראש, אבל כל זה אינו שווה ללא בידוד החלונות. מחקרים מראים שאיבוד האנרגיה דרך הפתחים הוא 37% מסך איבוד האנרגיה דרך המעטפת, וזאת על אף ששטח החלונות הוא רק כ- 4% משטח המעטפת.

חוסר בידוד תרמי בחלונות דורש מאיתנו חימום וקירור מתמיד של הבית על מנת לחפות על "בריחת" החום והקור דרך החלונות. זאת אומרת שעל ידי בידוד תרמי טוב ניתן לחסוך בהוצאות אנרגיה מיותרות.
על מנת להתמודד עם בידוד של חלון עלינו להכיר את הדרכים בהם חום/קור יכולים להיכנס לבית. ישנם שני דרכים: דרך המסגרת ודרך הזכוכית.
זכוכית: בידוד תרמי יעיל מושג בזכוכית כפולה ("בידודית") עם מרווח בין הזכוכיות של 14-16 מ"מ. במרווח יש אוויר או גז כלואים. שיפור משמעותי ליכולת הבידוד של הזכוכית הכפולה ניתן להשיג על ידי  זכוכית low-e  שהיא זכוכית עם ציפוי שקוף שמפחית מסנן קרינת חום ובכך מפחית את הולכת החום, מה שמשפר משמעותית את יעילות הבידוד התרמי, ובפרט בקיץ.

מסגרת: בארץ נפוצות חלונות האלומיניום שאינן מבודדות כלל, בחורף המסגרת קרה ובקיץ חמה. בנוסף מסגרות האלומיניום אינן יכולות להחזיק שתי זכוכיות בעובי 4 מ"מ עם רווח של 12 מ"מ (ובטח לא 16 מ"מ) לכן יצרני האלומיניום מתקינים עם מרווח של 6 מ"מ והבידוד בהתאם לחלונות האלומיניום נוספת בעיה של עיבוי מים (קונדנסציה) כאשר קר בחוץ. בעיה זו נוצרת כתוצאה ממעבר הקור דרך הפרופילים.

אז מה הפתרון?
לכאן נכנסים החלונות הפולימרים: פרופיל ה U-PVC הינו פרופיל העשוי מפולימרים אשר משלב בתוכו מערכות חיזוק פנימיות עשויות מפלדה המעניקות יציבות לחלון. לפי.וי.סי ציפוי UV המגן עליו מפני קרינת השמש ובאמצעות תאי בידוד ייחודיים נוצר בידוד כמעט מוחלט הן בפן האקוסטי והן בפן התרמי.  

בידוד תרמי
האלומיניום מטבעו ניחן במעלה חשובה ביותר - הוא מוליך קור וחום באופן מעולה ולכן נראה אותו לעיתים קרובות בתנורי הסקה וכדומה. אך מה קורה כאשר משתמשים בו כפרופיל לחלון? פשוט מאוד, אלומיניום יישאר אלומיניום לטוב ולרע ובמקום לשמור על האנרגיה, בקיץ הוא יכניס את החום פנימה אל תוך הבית ובחורף הוא יכניס את הקור אל תוך הבית המוסק. לעומתו, פרופיל ה-PVC מציע לכם את הפיתרון המושלם בבידוד. ה PVC-U מטבעו הינו חומר שאינו מוליך קור וחום ובאמצעות תאי בידוד ייחודים בפרופיל הוא יאפשר לכם לחסוך עד כ-40% מצריכת החשמל הממוצעת שלכם. עם פרופיל ה- PVC יספיק מיזוג הבית לפרק זמן קצר למשך כל היום.

בידוד אקוסטי
פרופיל U- PVC סטנדרטי הינו פרופיל המאפשר הנחת זכוכית בידודית - כפולה וטריפל בעובי של עד 44 מ"מ. לעומתו חלון אלומיניום סטנדרטי מאפשר הנחת זכוכית בעובי של 12-16 מ"מ. 

עמידות בתנאי מזג אוויר קיצוניים
פרופיל האלומיניום מתחמם במהרה בשמש היוקדת, פרופיל הPVC  לעומתו אינו מתחמם כלל ואינו משנה צבעו או צורתו בשל חומר ה-UV המגן עליו מפני השמש. בנוסף בניגוד לחלונות אלומיניום המזדעזעים ברוחות חזקות, חלונות ה PVC אינם מזדעזעים כלל בשל מערכות חיזוק פנימיות המאפשרות להם להתמודד גם מול עומס כבד ביותר. כשקר בחוץ ובפנים חם ונעים, הפרשי הטמפרטורות יגרמו להצטברות אדים על החלון. במצב זה יתחיל פרופיל האלומיניום להזיע ויגרום לעובש ונזילה מסביב לחלון. לעומתו פרופיל PVC הודות לחומר הפולימרי וליכולות הבידודיות שלו ימנע הזעה זו וישמור על ביתכם מפני נזילות ועובש סביב החלונות.

למה עוד כדאי לשים לב?
תריסים מהווים עוד מרכיב חשוב בבידוד התרמי, אנשים נוטים להשקיע בחלונות מבודדים ואינם מבינים שארגז התריס הוא נקודת תורפה שיש לתת לה פתרון מתאים.כדי שארגז התריס לא יהווה מקור למעבר חום או קור יש להתקין ארגז עם בידוד מקסימאלי ופתחים מינימאליים למעבר התריס עצמו. התקנה מלאכת בחירת החלונות אינה מסתיימת באולם התצוגה, קיימת חשיבות גבוהה לדרך התקנת החלונות, התקנה מקצועית הינה בעצם השלב הסופי באיטום הבית. התקנת חלון על ידי מתקין שאינו מומחה מוריד משמעותית את יכולת הבידוד של החלון.מומלץ כי את התקנת החלונות יבצע מתקין שהוא עובד החברה כך שהאחריות על ההתקנה תהיה חלק בלתי נפרד מהאחריות על החלונות ויהיו מאותו מקור.

 

 
 
חלונית מוצרים
דיגידם בניית אתרים בניית אתרים כתובתנו: דוד הראובני 16 גבעת שאול, ירושלים
SEO Powerd by x314.com