חלונית פייסבוק חלונית טויטר חלונית יוטיוב  02-5333585
 
       
 
חלונית - טכנולוגיה בחלונות
דף הבית > מאמרים > בידוד תרמי של הבית
בידוד תרמי של הבית

האם הבית שלך קר בחורף למרות החימום האינטנסיבי?
האם חם לך בקיץ למרות שהמזגן פועל ללא הפסקה ובדקת שוב ושוב שכל החלונות סגורים?
האם אתה שונא להביט בחשבון החשמל שלך כאשר הוא מגיע בדואר?
האם גם המשפחה שלך צריכה ללבוש שכבה נוספת בחורף כדי להתחמם?        
                   

למעטפת המבנה ישנה היכולת לבודד את תנאי האקלים ולשמור על טמפרטורה נוחה למגורים בתוך הבית. ככל שקיים הבדל טמפרטורות גדול יותר בין פנים הבית לחוץ כך אנו נדרשים להשקיע יותר אנרגיה בכדי להביא את הבית לטמפרטורה המועדפת עלינו. אנרגיה זו יכולה להתבזבז במידה וקירות הבית אינם מבודדים מספיק או כאשר הקירות מבודדים אך החלונות הם אלה המאפשרים בריחת חום החוצה.
חלונות עם בידוד תרמי 

קצת על בידוד
חום מטבעו נע ממקומות חמים למקומות קרים, לכן בחורף החום מנסה לברוח מתוך הבית החוצה לאזור הקר, ובקיץ הוא מנסה לחדור פנימה מהחוץ.בידוד הוא תכונת חומר שתפקידו לצמצם את מעבר החום (או הקור, בקיצור אנרגיה) דרכו.כאשר בונים בית יש צורך בבידוד טוב כדי ליצור מצב של טמפרטורה קבועה בתוך המבנה ללא קשר לשינויי הטמפרטורה מחוץ למבנה. כל זה אינו רק כדי ליצור מקום נעים יותר לשהות, אלא גם כדי להקטין משמעותית את הוצאות החימום והקירור של הבית, ובמילים אחרות – להפוך את הבית לאקולוגי יותר ובכך לצרוך פחות משאבים סביבתיים.

בארץ המודעות לחשיבות הבידוד של הבית נמוכה מאד, בגלל הנחת יסוד מוטעית ש-"פה לא קר כמו באירופה", מה שאינו נכון כיוון שבידוד טוב שומר על טמפרטורה קבועה בבית ואין זה משנה אם הפרשי הטמפרטורה הם 20 מעלות צלסיוס או 70 מעלות, בכל מצב אנו רוצים שביתנו יהיה חם בחורף וקר בקיץ ולא להיפך.

אז איך דואגים לבידוד מועיל של הבית?
בידוד צריך להיות מורכב בכל אובייקט (קיר או תקרה) שמפריד בין אויר קר וחם או בין אזורים מחוממים ללא מחוממים. לכן בבית טיפוסי האזורים החשובים ביותר הם התקרה, הקירות והמרתף. במקומות נוספים כגון מוסכים ניתן להוסיף בידוד כדי להמעיט בבריחת החום. 
חשוב לדעת שחלונות הם "חורים" תרמיים ויש לדאוג לבידודם באותה מידה שבה מטפלים בבידוד הקירות והתקרות.

איך נדע שהחומרים שאנו משתמשים בהם אכן יבודדו תרמית כמו שצריך?בשביל זה יש את מדד ה-U Value.
מהם ערכי ה – U Value ?
U Value הינו מדד לקצב העברת חום או אובדן חום דרך החומר. זאת אומרת שבתכנון נכון של בית על המתכנן לשאוף להגיע לערכי U Value הנמוכים ביותר, כיוון שככל שערכים אלו נמוכים יותר כך איבוד החום הוא מינימאלי.

במדדים אלו משתמשים כאשר רוצים לבדוק את יעילות החומר בחיסכון באנרגיה, ניתן להשוות ולדרג בין חלונות, דלתות חיצוניות, בלוקים וחומרי בניה חיצוניים נוספים.
בנוסף U Value הינו המדד שאיתו קובעים מהי רמת המינימום הנדרש כדי שאותו החומר יהיה יעיל מבחינת חיסכון אנרגטי ולכן מותר בשימוש מבחינה תקנית. בארץ יצרני חומרי בנייה עדיין לא משתמשים במדד זה ,בגלל אותו חוסר מודעות בכל נושא הבידוד. למרות שבאירופה כל חומר נושא תו תקן עם מדדים אלה.

איך מחשבים  U Value ?
חישוב ערכי ה- U יכול להיות מורכב למדי כיון שהוא נמדד לפי כמות איבוד חום לכל 1 מטר מרובע של חומר לכל הפרש טמפרטורה משני צידי החומר. יחידת המידה התקנית של המוליכות נמדד ביחידות וואט למטר רבוע לכל מעלות קלווין או W/m2K. 
מדד נוסף שנוטים לבלבל אותו עם U Value  הוא R Value זהו מדד להתנגדות המוליכות התרמית שמשמש למדידת יעילות החומר בהתנגדותו למעבר חום דרכו, זאת אומרת שאם ב  U Value עלינו לשאוף להגיע לערכים הנמוכים ביותר. ב R Value עלינו להגיע לערכים גבוהים כמה שיותר.לווין משמש את קנה המידה של הפרש הטמפרטורות, אבל זה שווה מספרית למעלות צלזיוס.

ולסיכום: כאשר נצטרך לבחור חומרי בנייה יש לנו מדד מדויק לבדיקת יעילות החומר מבחינה בידודית וחסכונית, אנחנו רק צריכים לשאול...ובאשר לחלונות-ערכי U Value של חלון יחשבו כשקלול של ערכי ה- U Value של המסגרת וה- U Value של הזכוכית-ככל שהזכוכית מבודדת יותר והפרופיל מבודד יותר הערכים הסופיים יהיו נמוכים יותר, וכך גם איכות חייכם תשתפר.

לכן לפני שאתם רוכשים חלונות לביתכם כדאי שתשקלו את הנושא הסביבתי והכלכלי. השקעה בחלונות איכותיים ומבודדים מוכיחה את עצמה ואף חוסכת כסף לאורך זמן.

 




 

 

 

 
 
חלונית מוצרים
דיגידם בניית אתרים בניית אתרים כתובתנו: דוד הראובני 16 גבעת שאול, ירושלים
SEO Powerd by x314.com