חלונית פייסבוק חלונית טויטר חלונית יוטיוב  02-5333585
 
       
 
חלונית - טכנולוגיה בחלונות
דף הבית > מאמרים > הכן ביתך לחורף
הכן ביתך לחורף

התאריך: 13 בינואר. תחזית מזג האוויר, הטמפרטורה בחוץ: 9 מעלות.
טמפרטורה בבית: 25 מעלות.
קר בחוץ ובפנים חם ונעים.

לכאורה, נראה לנו ששום דבר אינו בעייתי בסיטואציה, אך מסתבר כי הפרשי הטמפרטורות בין החוץ לפנים יגרמו להצטברות אדים על החלון. תהליך זה נקרא עיבוי/ התעבות (קונדנסציה). 
עיבוי הוא תהליך שבו עובר חומר ממצב צבירה גז למצב צבירה נוזל.כאשר האוויר בא במגע עם משטח שהטמפרטורה שלו נמוכה מזו של החדר, הוא מתקרר לרמה של מתחת לטמפרטורת הרוויה האוויר פולט אדי מים וגורם לעיבוי על פני השטח עמו הוא בא במגע.

למה תהליך זה הוא בעייתי במבנה?
תהליך העיבוי מתרחש בדרך כלל בחודשי החורף הקרים, עת מחממים את חלל המגורים הפנימי של המבנה, כאשר מוקדי הרטיבות השכיחים ביותר הם על גבי קירות חיצונים, תקרות וחלונות. משום שהאוויר בא במגע עם גופים קרים בתוך המבנה ואלו הם האלמנטים הקרים ביותר בדירה.

תהליך העיבוי גורם להזעה על משטחי מתכת ולכן במצב זה יתחיל פרופיל האלומיניום שכושר הולכת החום שלו היא מן הגבוהות אפילו בין המתכות להזיע. פרופיל החלון לא רק מבריח את חום האנרגיה בבית אלא גורם להזעת חלון, עובש ונזילה מסביב לחלון. המים המתהווים על פני השטח נספגים לתוך הקיר, וגורמים להגברת הרטיבות שבו. הרטיבות יוצרת תנאים נוחים להתהוות פטריות, בקטריות, עובש או קימחון על משטחים, כתמי ריקבון על פני משטחים שונים כגון הקיר הנפגע, הרגשה ש"לח"/ "טחוב" בתוך הבית, ריח מעופש, עיוותים במשטחי העץ ושכבת הצבע על הקירות נסדקת ומתקלפת.

יש פיתרון?
פרופיל U-PVC הודות לחומר הפולימרי ממנו הוא עשוי וליכולות המבודדות שלו מונע מהחום לצאת מהבית בחורף ובקיץ מונע מהחום להיכנס, ובכך מונע את המפגש בין הפרשי הטמפרטורות ואת תופעת העיבוי וההזעה.

 כך תשמרו על ביתכם מפני נזילות ועובש סביב החלונות.

 
 
חלונית מוצרים
דיגידם בניית אתרים בניית אתרים כתובתנו: דוד הראובני 16 גבעת שאול, ירושלים
SEO Powerd by x314.com