חלונית פייסבוק חלונית טויטר חלונית יוטיוב  02-5333585
 
       
 
חלונית - טכנולוגיה בחלונות
דף הבית > מאמרים > כל מה שכדאי לדעת על חלונות
כל מה שכדאי לדעת על חלונות

חלון מוגדר כפתח מתוכנן כלשהו בקירות המבנה המאפשר לאור או לאוויר להיכנס דרכו. החלונות עשויים מאלומיניום, פולימרים או עץ ומזוגגים בדרך כלל בזכוכית.

חלונות משמשים להתבוננות אל מחוץ למבנה. והם בעצם האינטראקציה בין הפנים לחוץ. לכן ישנה חשיבות רבה לתכנון האינטראקציה ביניהם, הן מבחינת עיצוב החלון והן מבחינת בידודו.

חלונות מבודדים למפתחים גדולים
עיצוב-
אופי החלונות נגזר מתוך התייחסות לאופי המבנה ולאופי הסביבה בה המבנה ממוקם ומתוך ניתוח כיווני הנוף, האור והאוויר. כמו כן, ישנה חשיבות רבה לקביעת אופן הפתיחה אשר מחויב לעמוד בתנאים של נוחות, פרקטיות ובטיחות.

בידוד- כפי שהוזכר לעיל, חלון הוא האינטראקציה בין הפנים לחוץ, לכן הוא מצריך פתרונות בידוד אפקטיביים ויעילים. על מנת לחסוך באנרגיה אנו חייבים להבין את משמעותם ולהשקיע בהם. רובנו משקיעים בבידוד הקירות אך שוכחים שכל מה שאנו משקיעים בקירות יכול לברוח דרך החלונות. מחקרים מוכיחים כי איבוד אנרגיה דרך חלונות הוא כארבעים אחוז.

 סוג הפרופיל:

עץ: לפרופיל העץ יתרונות רבים כגון בידוד ברמה גבוהה, זמין ונותן תחושה ביתית וחמימה. אך עם זאת חסרונותיו רבים, העץ רגיש ללחות וליובש לכן נוטה להירקב, תחת הבדלי חום וקור הוא נוטה להתרחבות ודבר זה גורם לסדקים רבים. הוא דורש טיפול שנתי, צביעה של שכבת הגנה, במיוחד בתנאי האקלים השוררים בארץ אשר דורשים תחזוקה שוטפת לפרופיל העץ.

אלומיניום: חלונות העץ חלפו לפני שנים ארוכות מהשוק הישראלי והחליפו אותם חלונות האלומיניום. האלומיניום זמין, מתועש וזול יחסית לעץ אך פרופיל האלומיניום כלל לא מבודד אלא הפוך מזה, יש לו כושר מוליכות חום גבוה מאוד לכן הוא מתאים למוצרים כמו סירים. מכיוון שהאלומיניום לא מבודד הוא גורם לאיבוד אנרגיה שאנו משקיעים בבית ומכך להוצאות חשמל מרובות. כמו כן, האלומיניום מזיע בחורף וגורם לעיבוי- אדים המצטברים על החלון, נוזלים וגורמים לעובש ונזקים בבית.

אלומיניום-עץ: העץ בחלק שפונה כלפי הבית והאלומיניום כלפי חוץ, פרופיל זה נותן מענה טוב מבחינת הבידוד אך גם יקר יותר.

פולימריים: הנקראים גם חלונות U-PVC, מדיניות העידוד לחיסכון באנרגיה סייעה בכל העולם לפרופילי האלומיניום  לרדת משוק החלונות ושם רוב תעשיית החלונות הם כאלו. חלונות אלו יכולים לכלול את כל היתרונות של חלונות האלומיניום במחיר דומה, ובנוסף לכך הם בעלי בידוד תרמי ואקוסטי ברמה גבוהה, בעלי תרכובת מיוחדת עמידה שלא דוהה תחת חשיפה ממושכת, תרכובת מחוזקת בפלדה אשר גורמת לעמידות ברוחות חזקות מאוד, עמידות בגשם שוטף ובתנאי מזג אוויר קיצוניים, אינם דורשים שום תחזוקה מיוחדת ומונעים את תופעת העיבוי בחלונות.

חלונות הויניל: המקבילים לחלונות פולימריים הנפוצים בארצות הברית. פרופיל החלונות מעולה מבחינת בידוד אך החוזק חלש יותר מאשר הפולימריים האירופאים, כיוון שבפולימריים יש פרופילי פלדה מגולוונת  לחיזוק הפרופילים.

סוג הזכוכית:

הזכוכית מהווה חלק משמעותי מהחלון ולכן חשוב לבחון את בידוד הזכוכית לעומק. התנגדות תרמית משמעותית ניתן לקבל כאשר משתמשים בזיגוג כפול של 4-16-4, זאת אומרת זכוכית בעובי 4 מ"מ, מרווח אוויר של 16 מ"מ ושוב זכוכית של 4 מ"מ. עובי כולל של 24 מ"מ. אנו צריכים לבדוק שסוג הפרופיל שאנו בוחרים אכן יכול להכיל עובי זיגוג כזה.
זכוכית מבודדת     

זכוכית:Low-E  ה Low-E הוא ציפוי המסנן קרני שמש ומונע חדירתן אל תוך הבית. עם זאת מאפשר כניסה של אור שמש טבעי ונעים אל תוך הבית. זכוכית ה Low-E הינה זכוכית חכמה אשר פועלת בהתאם למזג אוויר, בחורף היא תאפשר לחום השמש להיכנס פנימה ובמקביל תימנע בריחת חום אל מחוץ לבית. בקיץ תימנע את כניסת החום אל תוך הבית ובמקביל תאפשר לשמור על האוויר הממוזג בתוך הבית ותימנע בריחתו.

מבחינת מנגנוני הפתיחה, חשוב להדגיש כי חלונות הזזה מהווים ניצול מלא של הקיר בו ממוקם החלון וכן ניצול מרבי של החלל הסמוך לחלון אך מבחינת הבידוד הוא פחות יעיל מהפתיחות האחרות.

כמו כן, אנשים רבים שוכחים את משמעות ההתקנה. ההתקנה יכולה להרוס את כל ההשקעה בחלונות כאשר ההתקנה לא מבוצעת באופן נכון.

בהצלחה!

 

 

 
 
חלונית מוצרים
דיגידם בניית אתרים בניית אתרים כתובתנו: דוד הראובני 16 גבעת שאול, ירושלים
SEO Powerd by x314.com